Evenementen

Evenementenmodule in 't kort

De evenementmodule zorgt voor een zeer efficiënte aanvraag en verwerking van alle soorten evenementen.

  • Alle betrokken partijen (aanvrager, gemeentemedewerker, handhaving, adviesgevers, …) kunnen overzichtelijk het dossier opvolgen, en kunnen op basis van hun functie of rol de juiste handelingen uitvoeren (advies geven, goedkeuren, informatie toevoegen, …).
  • Een dossier bestaat uit een aantal in te vullen digitale formulieren. Welke vragen in elk formulier staan, bepaalt de gemeente zelf.
  • De aanvrager krijgt alleen die vragen te zien die voor zijn evenement relevant zijn (op basis van enkele keuzes in het begin van de aanvraag).
  • Elk van deze formulier kan door de betrokken partijen apart worden behandeld.
  • Waar nodig kunnen heel wat handelingen geautomatiseerd worden.
  • Een formulier kan (eventueel half ingevuld) bewaard worden om later af te werken (dat kan ook door iemand anders).

Aan een evenementdossier kan (niet verplicht) een aanvraag voor materiaal of voor zaalverhuur gekoppeld worden (rechtstreeks vanuit de aanvraagprocedure voor het evenement).

user flow