SUBSIDIES
Elke gemeente of stad verleent talrijke subsidies, zowel aan verenigingen als inwoners. Iedere subsidie werkt met specifieke voorwaarden, formeel beschreven in het subsidiereglement. Om de aanvraag en opvolging van subsidies zo eenvoudig en efficiënt mogelijk te laten verlopen, biedt ons online subsidieloket de ideale oplossing. Elke dienst die binnen je organisatie met subsidies werkt, kan met deze module aan de slag. Iedere subsidieopvolging verloopt via een eigen eenvoudig te configureren workflow.
Het aanbod aan subsidies is binnen elke stad of gemeente uiterst gevarieerd en overspant meerdere beleidsdomeinen. Vaak gaat het om subsidies die doorheen de jaren zijn ontstaan, waardoor er voor de verschillende subsidies inzake aanvraag of opvolging geen uniforme werkwijze geldt. Dit maakt het zowel voor de burger als de organisatie niet eenvoudig.
Voor elke subsidie werkte de verantwoordelijke dienst doorheen de jaren naar eigen inzichten een eigen praktische werkwijze uit, met (ingescande) aanvraagpapieren of soms al digitale formulieren. Bewijsstukken moeten soms nog op papier aangeleverd worden.
De controle en opvolging van de subsidieaanvraag gebeurt achter de schermen vaak nog via een gewone tekstverwerker of rekenbladen. Ook het beslissingsproces en het beantwoorden verloopt manueel, met veel tijdsinzet.
Het kan absoluut veel eenvoudiger, sneller en efficiënter. Met ons subsidieloket zorgen we voor een volledige online aanvraag, opvolging en afhandeling van elke subsidie. De specifieke voorwaarden, deadlines en de workflow worden voor elke subsidie op maat geconfigureerd. Je kan eenvoudig in het subsidieloket een subsidie toevoegen, aanpassen of schrappen.
De aanvrager kan op ieder moment de stand van zaken consulteren van zijn of haar aanvraag. Ook de uiteindelijke terugkoppeling van de beslissing verloopt volledig digitaal.
Met ons digitaal subsidieloket kies je voor een flexibele module waarmee je elke subsidieaanvraag online kan laten indienen en opvolgen.
De module kan door verschillende diensten binnen je gemeente- of stadsbestuur gebruikt worden, elke dienst voor de eigen specifieke subsidies.
Door het beantwoorden van verschillende vragen ziet de aanvrager meteen of hij al dan niet in aanmerking komt voor de subsidie. Zo voorkomt ons subsidieloket nutteloze aanvragen.
De volledige aanvraagprocedure verloopt digitaal, ook voor het aanleveren van bewijsstukken.
Elke subsidie wordt op maat in de module geconfigureerd, met bijhorende voorwaarden, procedurestappen, bedragen, deadlines, doelgroepen,…. Wanneer gewenst vraagt het systeem automatisch bijkomende adviezen op bij andere diensten. Ook dit valt eenvoudig in te stellen.
De volledige communicatie met de aanvrager verloopt via het platform. Deze kan op elk moment zelf de status van de subsidieaanvraag checken.